Search

Hyvinvointia edistävät 10 vinkkiä: Ruoka

Updated: Aug 18

Jotta voisimme mahdollisimman hyvin fyysisesti, on ruokavaliolla ja suolistomme toiminnalla siihen suuri vaikutus. On myös todistettu, että suolistomme hyvinvointi voi olla osatekijänä myös mielen hyvinvointiin. Suosittelen lukemaan Michael D. Gershonin The Second Brain-nimisen opuksen. Se, mitä ja milloin syömme, vaikuttaa mm. mielialaan, hormonitoimintaan, jaksamiseen sekä vireystilaan.




Kesän jälkeen on hyvä jälleen miettiä, mitä suuhun laittaa, joten ota tästä vinkit, millä voit optimoida oman hyvinvointisi ruokailun suhteen:


1) Syö paljon kasviksia

2) Muista lautasmalli (¼ hiilihydraattia, ¼ proteiinia ja ½ kasviksia)

3) Muista tasainen ruokarytmi, pyri syömään 2-3h välein

4) Vältä sokerisia välipaloja

5) Noudata 80/20 periaatetta. Kun syöt 80 %:sti hyvin, voit syödä 20%:sti vähän huolimattomammin

6) Suosi täysjyvätuotteita

7) Suosi maustamattomia raaka-aineita ja mausta ja tee ruokasi itse

8) Suosi sokeroimattomia tuotteita

9) Muista erityisesti talvella D-vitamiinin lähteet (kalat, sienet, kananmuna)

10) Muista rento suhtautuminen ruokailuun :)

8 views

© 2020 by PureProtein Finland Oy - info ( at ) pureprotein.fi